Når du opretter en kø, kan du vælge, hvordan opkald skal distribueres til medlemmerne af køen. Du har et par forskellige strategier, som du kan vælge imellem, så de passer til køens medlemmer og jeres strategi. Medlemmerne af køen vil blive listet i en gruppe.
Behandling af opkald til køen
- Ring til alle: Telefonen ringer hos alle medlemmer af gruppen på samme tid.
- Prioriteret: Den prioriterede strategi vil altid ringe til det første medlem af gruppen først. Hvis den første person i gruppen ikke er tilgængelig, går opkaldet automatisk videre til den næste person i gruppen. Næste gang der er et opkald, starter det fra toppen igen.
- Cyklisk: Dagens første opkald starter altid med den person, der står øverst i gruppen. Hvis den person besvarer opkaldet, går det næste opkald til det næste medlem i køen. Og sådan fortsætter det gennem alle medlemmerne af køen, indtil der startes fra toppen igen.
- Mindst antal opkald: Når du bruger funktionen mindst antal opkald, vil den altid ringe til den person, der har besvaret færrest opkald den dag, og som er ledig. Opkaldet bliver ikke viderestillet til det næste medlem, men fortsætter med at ringe til medlemmet, indtil opkaldet besvares.
- Længst fri: Den person, der har gået længst tid uden et opkald, vil modtage det næste opkald. Hvis opkaldet ikke besvares, går det til den person i gruppen, der har været uden opkald i næstlængst tid.
- Tilfældig: Hvis du vælger den tilfældige opkaldsstrategi, ved du aldrig, hvem der får det næste opkald. På den måde skal alle medlemmer være klar til at tage imod opkald.