"Da vi havde vores første møde med Telavox, var vi straks solgt."
Michael la Placa
Client Platform Manager hos Aspia
Om virksomheden
Aspia er et konsulentfirma, som hjælper sine kunder med alt fra opstart af virksomhed til årsregnskab. Eller det store internationale opkøb. Aspias konsulenter og digitale værktøjer hjælper kunderne med lønadministration, virksomhedsrådgivning og uafhængig skatterådgivning.
Udfordringen
I sommeren 2018 solgte det globale IT-konsulentfirma PWC Aspia fra. Aspia blev en selvstændig virksomhed, men beholdt PWC’s produkter og forblev hos den samme telefonileverandør. Men da Michael la Placa blev ansat som klientplatformansvarlig i Aspias nyoprettede IT-afdeling, begyndte han at se sig om efter en ny telefonløsning.
“Vi havde ikke selv valgt vores telefonileverandør, men arvet den fra PWC. Det betød, at vi altid skulle kontakte PWC, som derefter skulle kontakte leverandøren, hvis vi ønskede at foretage ændringer i virksomhedens omstilling,” siger Michael.
Dette blev efterhånden for besværligt og tidskrævende. Derfor begyndte Michael at se sig om efter andre alternativer. Han søgte efter en leverandør, der var prisværdig og førende inden for tekniske løsninger.

Michael la Placa, Client Platform Manager hos Aspia, blev positivt overrasket over at se grænsefladen i Telavox-appen, og hvor brugervenlig den var.
"Siden vi skiftede til Telavox, har vi sparet tusindvis af dollars."
Michael la Placa
Client Platform Manager hos Aspia
Løsningen
“Da vi havde vores første møde med Telavox, var vi straks hooked. Sælgerne var lydhøre og vidende om vores virksomhed og vores behov. Vi oplevede et stort engagement fra Telavox gennem hele processen. Business switches er ikke det sjoveste emne at tale om, men da vi så grænsefladen og brugervenligheden, blev vi positivt overraskede. Derfor valgte vi Telavox,” siger Michael.
Begejstring for lanceringen
Michael var lidt nervøs inden implementeringen. Den største frygt var, at telefonien skulle være nede på grund af tekniske problemer.
“Vi er meget afhængige af telefonien, og det ville være katastrofalt, hvis vores kunder ikke kunne få fat i os. Men onboardingen gik super glat, og det skyldtes, at vi forberedte os meget grundigt med stor støtte fra Telavox,” siger Michael.
Ro i sindet med en personlig kontakt
Et anden aspekt, der øgede Michaels tryghedsfølelse, er, at alle Telavox-kunder får tildelt en personlig Project Manager.
“Vores Key Account Manager, Anders Bengtsson, sørgede for, at alt var på plads inden leverandørskiftet. Han gjorde et fantastisk stykke arbejde. Vi skulle for eksempel opsætte tre store virksomhedsomstillinger til vores kontaktcenter, virksomhedssupport og servicedesk. Disse byggede vi sammen op på forhånd. Hele flowet var på plads, inden vi gik live,” siger Michael.
Telavox-support er der altid for at hjælpe
“Hvis vi har brug for hjælp til noget, er Anders der altid til at bakke os op. Når vi er i gang med store projekter, prioriterer han os virkelig og tilpasser sig vores datoer og deadlines. Det engagement er ikke noget, man forventer som kunde. Med Telavox føler man sig ikke som en i mængden.”

Resultatet
Aspia er meget tilfreds med Telavox, og Michael har fået feedback fra sine kolleger om, at alt fungerer godt. Desuden har de reduceret deres telefoniomkostninger med omkring 30 procent.
Sparede tusindvis af kroner med Telavox
“Med PWC havde vi en pulje, som alle skulle dele. Det var virkelig ikke fleksibelt og ret kostbart. Siden vi skiftede til Telavox, har vi sparet tusindvis af kroner,” siger Michael.
Michael mener, at Aspia kan give deres kunder bedre service gennem Telavox’ cloudbaserede omstillingsløsning.
“At opsætte køer har fungeret rigtig godt. Når vi arbejder med specifikke konsulentopgaver, skræddersyr vi nogle gange løsninger til kunderne. De får et særligt kønummer via en såkaldt intern kø. Så kommer de direkte til den rette person.”
Højt niveau af regulatorisk ekspertise
Michael fortæller også, at han finder Telavox’ kompetence vedrørende forskellige regelsæt betryggende.
“Vi har haft en del store projekter sammen, blandt andet at integrere vores nye opkøb med Telavox-løsningen. Sådan noget kan være lidt kompliceret rent juridisk og reguleringsmæssigt. Nogle af de virksomheder, vi købte, havde stramme aftaler med deres daværende leverandører, men dette havde Anders stor viden om – han hjalp os med at løse det hele.”
Nogle af Aspias og Telavox’ kommende projekter går ud på at skabe flere integrationer mellem forskellige systemer.
“I dag findes der en integration, hvor man kan synkronisere kalendere med Telavox, så man ikke kan ringe eller er tilgængelig, når man sidder i møde. Hvis jeg for eksempel sidder i møde, skal det registreres automatisk i Telavox-appen. Og ligeledes når en person stopper, skal disse brugere fjernes i Telavox, hvis de ikke længere findes i vores systemer. Dette er nogle af integrationerne, som vi er ved at se på og skal implementere,” siger Michael.
Anbefaler Telavox til andre virksomheder
Michael afslutter med at sige, at han varmt kan anbefale Telavox til andre virksomheder.
“Telavox er førende med deres cloudbaserede omstillingsløsning. Brugerfladen er flot og enkel, og du ser alt i realtid. Telavox er engagerede i kunden og er kyndige i alle spørgsmål. Desuden sætter jeg pris på lydhørheden – hvis noget ikke findes, har man som kunde mulighed for at påvirke. Det skyldes meget, at Telavox udvikler alt selv.”