Oplev vores AI-receptionist. Altid tilgængelig for dine kunder.

Frisørkæden skalerer op med cloud-omstilling

Telavox

En af Sveriges førende frisørsalonkæder

Steder

Malmø

Antal medarbejdere

40

Kunder siden

2019

Cloud computing er fantastisk til at drive seks saloner på forskellige steder

Henrik Danielsson

Grundlægger og administrerende direktør for Headon

Om virksomheden

I 2002 blev Headons første salon grundlagt i Malmø, og i dag er de en af Sveriges førende frisørkæder med seks saloner på attraktive adresser i byen. Ud over at arbejde traditionelt med kunder arbejder de også kreativt. Headon arrangerer shows og events og deltager i konkurrencer, hvor de har vundet mange prestigefyldte titler.

 

Billedet er opdelt i to dele: til venstre ses en frisør, der klipper en smilende kunde, som sidder med en frisørkappe, og til højre vises en del af salonens indretning med sorte frisørstole, en sennepsgul lænestol og en grøn plante foran mørke gardiner. Stemningen er både professionel og indbydende.

Udfordringen

Telavox har imødekommet Headons voksende behov i mere end ti år. Henrik husker, at han fik et tip fra en ven, som også er iværksætter og allerede var kunde hos Telavox.

“Vi har haft Telavox næsten siden den første salon åbnede. Vi var ikke tilfredse med vores tidligere telefonileverandør. De tilbød ingen cloud-omstilling og virkede forældede. Desuden var de dyre. Telavox er prisværdigt, og jeg sparer tid, fordi jeg selv kan se og ændre indstillinger. Det er et let system at arbejde i, og appen udvikles konstant,” siger Henrik Danielsson, grundlægger og administrerende direktør for Headon.

Løsningen

Fra dykkerinstruktør til hårkreatør – Henrik Danielsson valgte at følge i sin mors fodspor som frisør og dykkede ned i stylistbranchen. I dag ejer han den prisvindende frisørkæde Headon, som for nylig er vokset til seks saloner. Telavox har været med på hele ekspansionsrejsen.

“Vi har haft Telavox næsten siden det første sted åbnede. Cloud-omstillingen er suveræn, når man driver seks saloner på forskellige steder,” siger Henrik.

Han levede et ubekymret liv som dykkerinstruktør på varmere breddegrader. Nu, 17 år senere, har han mere at tænke på som ejer af frisørkæden Headon med 40 ansatte og syv selvstændige, der lejer stole.

“Her er fuld fart på. Derfor er det vigtigt for mig med en telefonileverandør, som har enkel administration og kan håndtere flere saloner. Jeg har mange nye projekter og er afhængig af en fleksibel løsning, hvor man selv kan foretage ændringer. Cloud-omstillingen er suveræn, når man driver seks etablissementer,” siger Henrik.

Johanna Bonow har arbejdet som koordinator hos Headon i 2,5 år. Hun er imponeret over, hvor brugervenlig appen er.

“Vi er meget tilfredse. Jeg kan nemt åbne og lukke omstillingen og viderestille opkald. Og jeg kan hurtigt oprette midlertidige svarmeddelelser til kunder, der ringer, hvis vi tilfældigvis har uddannelse eller ikke er tilgængelige af en anden grund,” siger Johanna.

Billedet viser en frisørsalon med fire sorte frisørstole foran et langt træbord med spejle, dekoreret med portrætfotografier på væggen ovenover. Salonen er lys og minimalistisk, med store vinduer, hvide vægge og grønne planter, der giver rummet en frisk fornemmelse.

Her er fuld fart på. Derfor er det vigtigt for mig med en telefonileverandør, som har enkel administration og kan håndtere flere saloner

Henrik Danielsson

Grundlægger og administrerende direktør for Headon

Resultatet

Som koordinator har Johanna meget at holde styr på – det kan handle om alt fra at ringe akut til en blikkenslager til at tage sig af markedsføringen.

“Jeg har en spredt hverdag, mange uforudsigelige ting sker i salonerne. Men det er en del af charmen ved jobbet, og jeg sætter virkelig pris på Telavox’ app, hvor alt er samlet, så kommunikationen fungerer. Jeg kan arbejde proaktivt og få ting fra hånden hurtigt ved for eksempel at planlægge hele året i omstillingen med hensyn til helligdage og så videre,” siger Johanna.

Henrik sætter pris på Telavox’ service og har lært sin personlige Customer Success Manager meget godt at kende gennem årene.

“Samarbejdet fungerer virkelig godt. Jeg ringer til min Customer Success Manager, og så bliver alle problemer løst,” siger Henrik.

Hård konkurrence om kunderne

“Frisørbranchen er en af de mest konkurrenceudsatte brancher, man kan arbejde i. Det gælder om at udtænke nye og smarte koncepter for at lykkes. Derfor er det fedt og sjovt at have en telefonileverandør, der tænker og handler på samme måde,” siger Henrik.

Nu har Headon en ny Customer Success Manager, Kristina Jankovic, som hjalp frisørkæden med at komme i gang med deres sjette salon.

“Der opstod faktisk lidt tekniske problemer med den sidste salon, noget vi ikke har oplevet tidligere. Men Kristina var altid til rådighed og løste alt, der dukkede op. Nu kører det som normalt,” siger Henrik.

 

Billedet viser en smilende kvinde med langt, glat hår og en stribet skjorte, fotograferet mod en lysegrøn baggrund. Hendes blik er vendt til siden, og hun ser glad og afslappet ud.

“Jeg har mange frisører i familien og er vokset op i den verden. Derfor er det ekstra sjovt at have Headon som kunder. Det er en spændende virksomhed, hvor der sker meget. De udfordrer deres branche, er innovative og udvider konstant. Jeg vil skabe de bedste forudsætninger for, at de kan opnå de bedste resultater.”



Kristina Jankovic, Customer Success Manager og Teamlead hos Telavox.

Flyt din telefoni til os i dag

Er du klar til at arbejde smartere? Køb vores tjenester direkte, eller kontakt os for en personlig demo.