Telefoni og Teams – hvordan passer de sammen? Bruger du Microsoft Teams ved du, at der er masser af muligheder for kommunikation – fra chat og videomøder til e-mails og dokumenter. Men Teams er også en perfekt platform til at styre hele virksomhedens telefoni. I dette indlæg fortæller vi dig mere om fordelene ved at integrere MS Teams med din telefoni. .
En komplet platform til kommunikation
Med Teams-telefoni vil du hurtigt opdage fordelene ved at have alt samlet på ét sted – og stadig være lige så tilgængelig som altid. Du og dine nordiske kolleger kan bruge den samme platform til at kommunikere og samarbejde uden besvær. Du kan foretage gratis opkald, chatte og forbinde opkald mellem Sverige, Norge, Finland, Danmark eller Storbritannien lige så nemt, som hvis du sad i hver sin ende af lokalet.
At have sin telefoni i Teams betyder også, at man ikke behøver at administrere forskellige systemer og grænseflader, huske login-oplysninger eller holde styr på, hvilken kanal man har talt om hvad før. Det gør jer mere effektive i jeres møder med hinanden og med kunderne.
Du har ikke kun telefonnumre og e-mailadresser til dine kolleger, men du kan også nemt gemme kontaktoplysninger til kunder, partnere og leverandører på ét sted.
Teams handler om samarbejde – og en af de gode ting ved Teams er, at du kan invitere kunder til dine møder direkte i systemet. Du kan lade dem deltage i chats og arbejde live på det samme dokument, mens du taler i telefon. Effektiv kommunikation – alt sammen på ét sted!
Fuld synlighed (og kontrol) over din telefoni
Et kompetent omstillingsanlæg er nok et af de bedste værktøjer til at strømline din kommunikation – både internt og med kunder og partnere. Med hele din telefoni i Teams er det nemt også at styre dit opkaldsflow gennem det, og mulighederne er næsten uendelige.
Det kan du for eksempel:
- Bestem selv, hvilket nummer der skal vises, når du foretager udgående opkald.
- Ring til alle dine kontakter direkte på deres mobil eller fastnet, uanset om de har Teams eller ej.
- Vælg, om du vil besvare indgående opkald i Teams, på din mobil eller via din computers softphone.
- Styr dine profiler direkte i Teams; skift f.eks. midlertidig henvisning, skift voicemail eller tilføj feriefravær.
- Se en liste over indgående opkald.
Automatisk synkronisering mellem alle enheder
En anden fordel ved at koble din telefoni til Teams er den effektive synkronisering, som Microsoft tilbyder mellem sine egne værktøjer. Kalendere og kontakter opdateres automatisk i både din mobiltelefon og din computer, så alle oplysninger i både indgående og udgående opkald er korrekte.
En anden fordel er, at din telefon synkroniserer direkte med dine kalenderbookinger, hvilket betyder, at hvis nogen ringer, mens du sidder i møde, får de besked, når du er ledig igen. Alternativt, hvis du er optaget, vil opkaldet blive stillet direkte videre til omstillingsbordet eller en kollega. En uundværlig funktion, som ingen vil undvære, når de først er begyndt at bruge den!
Sømløs integration mellem telefoni, Teams og andre systemer
Fordelene ved at samle virksomhedens telefoni ét sted handler ikke kun om nemt overblik og smart synkronisering. Teams tilbyder også integration med hundredvis af andre værktøjer og applikationer, som mange virksomheder bruger i deres dagligdag, og som er nødvendige for at drive en effektiv forretning.
Ud over Microsofts egne værktøjer, såsom Outlook med e-mails og kalendere, er det lige så nemt at forbinde alt fra analyseværktøjer til sagsbehandlingssystemer direkte til Teams. De omfattende integrationsmuligheder betyder en række fordele for forskellige afdelinger, ikke mindst for dem, der har daglig kundekontakt.
Med et CRM-system tilsluttet kan din kundeservice eller support f.eks. straks se, hvem der ringer, ved at personens kontaktkort vises i forbindelse med opkaldet. På den måde er det nemt at yde effektiv hjælp med det samme.
Som en bonus behøver du aldrig at skifte mellem programmer eller browservinduer for at finde de rigtige oplysninger – det hele er kun et klik væk i Teams!
Statistik og analyser direkte i Teams
Med jeres telefoni i Teams er det nemt at få omfattende statistikker til konkret at evaluere, hvordan I rent faktisk arbejder. Hvad gør I godt i dag, og hvad kan I forbedre? I kan også have forbindelse til Power BI, hvor det er nemt at analysere data om f.eks. hvor mange kunder, der har ringet ind, hvilke svartider I har, og hvor mange sager kundeservicen håndterer.
Samtidig kan du også se, hvordan forskellige dele af Teams bruges til intern kommunikation og drage konklusioner om, hvordan det påvirker din effektivitet. Med Power BI kan du også oprette tilpassede statistiske rapporter, som du kan henvise til og bruge, når du opdaterer og optimerer interne procedurer.
Derfor skal du forbinde din telefoni med Teams
Du kan nu foretage opkald direkte fra Teams takket være integrationen med Telavox. Få adgang til alle Telavox-funktioner ved at integrere din telefoni med Teams. Administrer din PBX og foretag udgående opkald til hele verden i én app med brugervenlighed i fokus. Alt på ét sted – i én sømløs oplevelse.
Ved at integrere Telavox med Teams kan du blandt andet:
- Få fuld kontrol over din telefoni – og få alle statistikker over dine opkald.
- Ring til alle kontakter – uanset om de har Teams eller ej.
- Beslut dig for, hvilket nummer du vil vise – dit fastnet-, mobil- eller omstillingsnummer.
- Modtag meddelelser om indgående opkald – overfør f.eks. opkald til et fast nummer.