Træt af informationssiloer og tidskrævende administration? Hvis du integrerer dit cloud exchange- og CRM-system, kan du spare både tid og penge. Her præsenterer vi 5 gode grunde til at tage springet og integrere!
Uanset om du arbejder med salg eller kundeservice, kender du sikkert fordelene ved et CRM-system. Det samler alle dine forretnings- og kundeoplysninger på ét sted. På den måde kan du bruge tid på kunden i stedet for på kedelig administration.
Men vidste du, at integration med din cloud PBX og CRM kan gøre din arbejdsdag endnu mere effektiv? Telavox kan integreres med CRM-systemer som Hubspot, hvilket giver et væld af fordele, som sparer dig tid og penge.
Info om Telavox’ CRM-integrationer:
Her er 5 grunde til, at du bør integrere din cloud exchange med dit CRM-system:
1. Øget produktivitet og effektivitet
Hvis PBX og CRM ikke er integreret, er det svært for sælgerne at holde styr på historikken, når de taler med kunderne i telefonen. Dataene skal indtastes manuelt i CRM-systemet, og det er spild af tid, arbejde og energi. Ifølge HubSpot Research bruger sælgere 17 procent af deres tid på at indtaste data og kun en tredjedel af deres tid på at sælge.
Gennem en integration kan du få adgang til alle dine kontakter fra dit CRM-system og foretage opkald direkte fra appen. Det forenkler dit arbejde på mange måder: Du kan komme i kontakt med kolleger og kunder med nogle få tastetryk uden at skulle indtaste lange telefonnumre eller søge i kontaktlister.
Mindre besvær og mere produktivitet, helt enkelt!
2. Bedre intern kommunikation
Big data og den hurtige digitale udvikling betyder, at virksomheder har adgang til mere information end nogensinde før. Ifølge en undersøgelse fra IDG administrerer den gennemsnitlige virksomhed nu 163 terabytes (163.000 gigabytes) data. Det er mange oplysninger.
Men desværre er det ikke altid, at hele organisationen får gavn af alle disse oplysninger. Virksomhedseksperter kalder det“informationssiloer“, når adgangen til data er begrænset til dit eget team eller din egen afdeling, både med vilje og utilsigtet.
Informationssiloer er en barriere for effektiv drift og adgang til vigtige datadrevne indsigter. I en Adobe-undersøgelse fra 2018 sagde 37 procent af respondenterne, at informationssiloer er en af de største udfordringer i forhold til at få et holistisk overblik over dine kunder.
Exchange CRM-integration er en vigtig del af strategien for at dele information i organisationer. At have alle oplysninger samlet giver virksomhederne et samlet og professionelt image. Nøglen til vellykket kundekommunikation ligger i interaktionen, men det er svært, hvis medarbejderne ikke er opdaterede.
Ved at få din cloud PBX og dit CRM-system til at arbejde sammen kan din virksomhed gøre det samme. Hvis du ved, hvem der har talt med hvem, og hvad der er blevet sagt, kan du svare dine kunder på den rigtige måde. Det er godt for kunden, som får hurtig hjælp – og godt for dig, som bliver endnu mere professionel!
3. Bedre business intelligence og analyse
Virksomheder, der ikke forstår deres kunder og forretningsprocesser, vil få svært ved at konkurrere med mere datadrevne virksomheder i fremtiden. Når forretningens omstillingsbord er integreret med CRM-systemet, forbedres computerstøttet forretningsanalyse betydeligt.
Integrationen mellem Telavox og dit CRM-system åbner op for yderligere statistikker og analyser. For eksempel: Hvor lang tid bruger sælgerne på en bestemt kunde? Og hvor ofte ringer en kunde til kundeservice?
Denne indsigt kan så tages i betragtning, når du planlægger bemandingen af dit omstillingsbord, f.eks. for at gøre dine arbejdsdage mere effektive.
Sporing af vigtige salgs- og kundedata og KPI’er hjælper også med at vurdere, hvor effektivt forretningen drives over tid. Med flere oplysninger om kunderelationer og om, hvordan salgsteamet klarer sig, kan præstationerne kun blive bedre, og det er en af de vigtigste fordele ved PBX CRM-integration.

4. Bedre kunderelationer
Det overordnede formål med CRM-systemer er at forbedre kunderelationerne. Når du integrerer din PBX med dit CRM-system, kan både eksisterende og potentielle kunder få den pleje, de fortjener:
- Som virksomhed har du adgang til realtidsdata om kunden og kundehistorikken ved hvert eneste telefonopkald. Du kan bruge denne fordel til at tilpasse salgstaler og forudse spørgsmål og krav.
- Når kunden ringer, kan supporten automatisk se deres oplysninger og profil, herunder tidligere kontakter mellem kunden og din virksomhed. Hvis de ringer for at følge op på teknisk support, kan de blive sendt direkte til den person, de sidst talte med.
Integration betyder ganske enkelt kortere ventetider, kortere opkald og mere tilfredse kunder.
5. Forenklet sagsbehandling
Med mange kundeopkald om dagen kan det være svært at holde styr på, hvad der blev sagt. Ved at integrere kan du få adgang til kontaktkort og opkaldshistorik under opkaldet. Det giver dig mulighed for at tage nyttige noter om, hvem der sidst talte med kunden, og hvad sagen drejede sig om, for eksempel.
Glat, er det ikke?
Sammenfatning – fordelene ved at integrere
- Du kan øge din produktivitet med smarte værktøjer.
- Det bliver lettere at dele information inden for virksomheden.
- Du får nyttige data til analyse og indsigt.
- Du kan håndtere kunderne på en mere professionel måde.
- Det bliver lettere at håndtere sager.
At integrere din virksomheds omstillingsbord med dit CRM-værktøj er en stærk og effektiv måde at opnå forbedret salgsproduktivitet, datadrevet indsigt og en overlegen kundeoplevelse. Det er en win-win for alle!
Telavox tilbyder en gennemprøvet cloud switching- og UCaaS-løsning, der nemt integreres med en lang række apps og systemer, såsom Hubspot!