Denne købsguide er til alle, der bruger eller har brug for en cloud-baseret PBX i fremtiden. Måske har du en traditionel desktop PBX med en analog forbindelse til telenettet, men ønsker at flytte til en cloud-baseret variant. Eller måske har du en cloud-baseret løsning og er på udkig efter noget, der fungerer bedre end det, du har i dag. Måske udnytter du ikke din nuværende løsning fuldt ud, fordi den ikke er praktisk nok at bruge eller mangler de funktioner, du har brug for. Formålet med denne guide er at hjælpe dig med at komme tættere på en beslutning.

Forskellen mellem cloud-baserede og stationære switche
Der findes flere forskellige typer switche, men de fleste bruger enten en traditionel switch-teknologi eller en cloud-baseret løsning. Den største forskel mellem disse er, at den cloudbaserede løsning ikke kræver en fast placering af hardwaren, men kan bruges af alle i virksomheden – når som helst.
I dag skifter flere og flere til en cloud-baseret PBX, da det er en mere brugervenlig, billigere og mere fleksibel løsning. I denne købsguide fokuserer vi udelukkende på cloud PBX-systemer, da det er den løsning, der vil være fremherskende i fremtiden.
Instruktioner til brug
Vi præsenterer dig nu for en række spørgsmål, som du skal besvare med JA eller NEJ. Derefter tæller vi op, hvor mange JA-svar du har givet. Nederst i guiden fortæller vi dig, hvad der er den bedste løsning for dig!
Virksomheden i dag
- Har du en eksisterende cloud-løsning i dag?
- Har du en fast månedlig pris?
- Er der stor udskiftning af medarbejdere i virksomheden? (Er der mange, der starter og stopper, så det er vigtigt at kunne onboarde relativt ofte?)
- Har du adgang til pålideligt internet? (Vi antager, at et opkald kræver 0,1 Mbit).
- Er det vigtigt, at man kan få fat i dig når som helst? (Skal dine kunder kunne få fat i dig, selv om du ikke har kontortid på det pågældende tidspunkt?)
- Har du brug for at dirigere opkald til det rigtige sted? (Det vil sige, har du brug for mere end et omstillingsbord?)
- Er du aktiv i flere lande?
- Hvis ja, ringer du meget til bestemte lande, og ville du være interesseret i særlige tilbud til dem?
Virksomheden i fremtiden
- Er det vigtigt, at det er nemt at skalere op og ned i forbindelse med op- og nedture i forretningen?
- Skal løsningen være fleksibel og kunne tilpasses specifikke behov?
- Har du et stort behov for løbende at få adgang til nye funktioner?
- Er det vigtigt at have mulighed for at optage samtaler?
- Vil du selv være ansvarlig for at administrere tjenesten? (Det vil sige, at du f.eks. kan tilføje og fjerne brugere, opsætte funktioner og aktivere SIM-kort).
- Vil du have, at dine medarbejdere skal kunne arbejde hjemmefra?
- Er det vigtigt at kunne bruge både fastnettelefoner, softphones og mobiltelefoner?
- Har du brug for adgang til et IVR-system?
- Er en serverhal en høj prioritet for fjernelse?
- Vil du analysere og evaluere statistikker løbende for at forbedre omstillingsbordets effektivitet og udvikling?
- Er det vigtigere, at løsningen er skalerbar og fleksibel, end at den er billig?
- Er det vigtigt at kunne vælge mellem en fast eller ubestemt løbetid?
- Er det vigtigt at kunne vælge, hvor lang opsigelsesperioden skal være?
- Har du brug for et ubegrænset antal skifteservices?
Resultat
Så er det tid til at lægge dem sammen og komme frem til et resultat! Læg nu alle de JA-svar, du har registreret, sammen.
Antal spørgsmål: 22
Antal JA-svar: Baseret på antallet af JA-svar, du har angivet her, er her dit resultat:
14 til 22 = En cloud-baseret fleksibel løsning passer perfekt til din virksomhed
Det er en skybaseret løsning, der giver dig den funktionalitet, enkelhed og brugervenlighed, du har brug for. Du vil gerne være fleksibel og nemt kunne skalere op og ned efter behov, for hvem ved, hvordan økonomien ser ud om et par år? Vi mener derfor, at en cloud-baseret løsning som den, Telavox tilbyder, er en utrolig god investering for dig.
7 til 14 = Din virksomhed vil sandsynligvis få gavn af en simpel cloud-baseret løsning
Du er klar over, at en cloud-baseret løsning er den eneste vej frem i dag, og du har højst sandsynligt en i dag, men du spekulerer på, om det er den bedste løsning. Du har måske ikke et stort behov for at få en masse nye funktioner eller have adgang til et ubegrænset antal switche. I stedet er du på udkig efter en kundeorienteret løsning, der gør livet lettere for dit supportteam. Derfor tror vi, at en cloud-baseret løsning som Telavox vil passe til dig.
0 til 7 = Din virksomhed ser ikke ud til at have brug for et nyt skybaseret omstillingsbord
Det ser ikke ud til, at du har et stort behov for at ændre din PBX. Enten har du et fast omstillingsbord, der fungerer korrekt, eller også er dit nuværende skybaserede omstillingsbord fuldt ud tilstrækkeligt til dine behov.
Hvorfor Telavox-løsningen kan være den rigtige for dig
Med Telavox’ løsning undgår du unødvendige omkostninger og kan skalere op og ned uden problemer.
Hos os kan du kombinere vores omstillingstjenester, som du vil. Du vælger selv, om du vil investere i et ubegrænset antal PBX-tjenester – eller kun én. Hvis du har brug for kø, en faxmaskine eller flere voicemail-bokse, kan du nemt tilføje dem.