Nogle kunder kan lide at ringe, andre vælger at sende en e-mail, og mange vil gerne chatte. Ved at installere Telavox live chat på din hjemmeside bliver det lettere at være tilgængelig. Du går aldrig glip af en aftale og gør det lettere for kunderne ved at tilbyde flere kommunikationskanaler i din virksomhed.
Forskning viser, at nutidens kunder er utålmodige og let distraherbare. Hvis de ikke får hjælp hurtigt, henvender de sig til en anden udbyder. Hele 44 % af de adspurgte Zendesk-kunder sagde, at adgang til specialiseret hjælp via live chat er en af de vigtigste funktioner, en virksomhed kan tilbyde online. Ifølge Forrester er der 2,8 gange større sandsynlighed for, at en besøgende, der har brugt livechat, foretager et køb, end hvis de ikke havde gjort det.

Hvorfor investere i en live chat?
I dag besøger kunderne som regel en hjemmeside, før de taler med en rigtig person i virksomheden. Med en live chat kan du give de besøgende mulighed for at tale direkte med en person, hvis de ønsker det. Det er en god måde at skabe konvertering og øge salget på, og selvfølgelig en fantastisk mulighed for at tilbyde god kundeservice.
En livechat er øjeblikkeligt tilgængelig for dine kunder, fordi de ikke behøver at lede efter flere oplysninger eller en e-mailadresse for at få hjælp. I stedet vises supporten i en popup direkte på din hjemmeside. Kunderne kan komme i kontakt med dine agenter i realtid, hvilket normalt resulterer i gladere kunder, fordi de ikke behøver at vente på svar på en e-mail eller vente i kø.
Desuden sætter mange mennesker pris på det uformelle præg, som en livechat giver. En chatsamtale bryder interaktioner ned i mindre dele, og det, der kunne have været en samtale over e-mail i dagevis, kan normalt løses i en chat på et par minutter. Hvis du bruger livechatten rigtigt, kan den fungere som den hjælpende hånd, kunderne har brug for. En hjælpende hånd, der resulterer i en positiv oplevelse, som øger chancerne for, at kunderne vender tilbage, og som kan føre til øget omsætning i fremtiden.
Telavox live chat – gratis for vores kunder
Telavox live chat tilbyder gnidningsløse kundesamtaler. Intet andet produkt tilbyder så mange funktioner i én applikation som livechat takket være kombinationen af telefoni og chat. Det eneste, du skal gøre, er at implementere det på din virksomheds hjemmeside for at kunne livechatte med kunderne via widgetten.
Det er meget nemmere at hjælpe kunderne, når Telavox’ livechat viser ventetiden i telefonkøen, virksomhedens åbningstider og kontaktoplysninger. Oven i købet tilbydes live chat uden ekstra omkostninger i Telavox, så du behøver ikke at betale for og administrere et separat system.
Vi sigter mod at gøre det muligt for vores kunder helt at eliminere kontaktsider på deres hjemmesider. Alt skal samles i en flot widget, som er tilgængelig, uanset hvor man befinder sig på siden. Live chat giver ekstra værdi, hvor man kan skabe dialog og tilpasse servicen til kundens behov.
Hvis du bruger widgetten rigtigt, vil du både sælge mere og hjælpe dine kunder mere. Brugt rigtigt forvandler live chat sælgeren fra en, der sælger, til en, der hjælper. Og som enhver god sælger allerede ved, er det nøglen til at maksimere både kundetilfredshed og resultater!

Hvad vores kunder siger om Telavox live chat
Vi har spurgt to af vores kunder, hvorfor de kan lide produktet, og hvordan de bruger det på deres hjemmesider.

Hvad er det bedste ved widgetten?
“Det er dejligt, at rejsesalgsafdelingen, som bemander vores telefon, kan styre de åbningstider, der vises på nettet, uden at skulle involvere marketing- og webafdelingen. Telavox live chat følger de åbningstider, vi har sat op i omstillingsbordet.”
Hvorfor har du brug for en widget på din hjemmeside?
“Vi er sæsonbetonede, og derfor ændrer vores telefontider sig ret ofte. I perioder har vi mange opkald (og mange, der svarer), og så er det godt, at gæsterne kan se, hvordan situationen er i øjeblikket. Hvis der er lang svartid, kan gæsten bruge callback-funktionen.”
*Callback-funktionen gør det muligt for den, der ringer op, at lægge sit telefonnummer og blive ringet op i stedet for at vente i køen. Denne funktion er en del af vores tillægstjeneste Call Centre Pro. Den er perfekt til kunder, der ønsker mere avancerede funktioner som lytning og pause, der forbedrer deres omstillingsbord og giver forbedrede statistikker.
Er widgetten brugervenlig og nem at installere?
“Det er meget nemt at bruge, selvom det måske kræver lidt mere viden at implementere det på hjemmesiden på en pæn måde. Man kan også tilpasse det udseendemæssigt til hjemmesiden, da man kan vælge mellem forskellige farver. Det skal se ud som en integreret del af hjemmesiden.”

Hvad er det bedste ved widgetten?
“Kunderne kan nemt og hurtigt komme i kontakt med os via live chat. Vi tror, at folk i dag er mindre villige til at ringe og tale med nogen eller har tålmodighed til at sidde i en kø.”
Hvorfor har du brug for en widget på din hjemmeside?
“Vi vil gerne gøre det så nemt som muligt for alle kunder at få svar på deres spørgsmål hurtigt.”
Var widgetten nem at installere?
“Når man har WordPress, som vi har, var det utroligt nemt. Vi skulle bare konfigurere det i Telavox, uploade en fil i WordPress-backoffice, og så var det klaret. Widgeten er meget brugervenlig.”
Kunne Telavox live chat være interessant for din virksomhed? Læs mere om, hvordan du kommer i gang med Telavox live chat.