Infografik: Hvordan ventetid påvirker kundeoplevelsen

Sektioner

Flyt din telefoni til os i dag

Behold dine tal, så hjælper vi dig med flytningen og kommer i gang med det samme.

Vi har alle været i situationer, hvor vi har ventet på en virksomheds kundeservice. Det kan være, når du står i kø i supermarkedet eller venter på, at de skal tage dit opkald.

Men hvordan påvirker ventetiden dine kunders opfattelse af din virksomhed og dine tjenester, og hvad kan du gøre for at tilbyde en bedre oplevelse?

Infografik

Hvordan ventetid påvirker kundeoplevelsen. Dårlig køstyring får kunderne til at opgive deres opkald 57% har været så frustrerede over telefonisk kundeservice, at de lagde på uden at få svar. Kunderne opfatter ikke altid deres ventetid præcist Vi overvurderer, hvor længe vi venter, med ca. 36 % Næsten to tredjedele er villige til at vente i op til 2 minutter, før de lægger på. Den opfattede ventetid påvirker kundetilfredsheden mere end den faktiske ventetid. Ukendte ventetider fører til en negativ kundeoplevelse. Kundetilfredsheden stiger, når ventetiden er kortere end forventet. Kilde: Marketing Science Ofte er psykologien ved at stå i kø vigtigere end statistikken for selve ventetiden. Professor Richard Larson, MIT Ventetid påvirker kundeoplevelsen - og din virksomheds omsætning 88 % af kunderne siger, at den oplevelse, en virksomhed giver, er lige så vigtig som dens produkter eller tjenester. Kilde: Salesforce 48 % af kunderne har skiftet mærke på grund af kundeservice. Kilde: Salesforce Næsten 75 % af kunderne er villige til at bruge mere, hvis en virksomhed har en god kundeservice. Kilde: ICMI

5 trin til at forbedre kundeoplevelsen

  1. Besvar kundeforespørgsler så hurtigt som muligt.
  2. Fortæl dem, hvor længe de skal vente på svar.
  3. Tilbyd at ringe tilbage til kunderne for at reducere ventetiden.
  4. Gør ventetiden mindre stressende ved at give nyttige oplysninger.
  5. Lyt til kunder, der har ventet længe og er frustrerede.

At give kunderne en positiv oplevelse – også når de venter – er nøglen til at fastholde dem og maksimere din indtjening. Alt fra den måde, du byder dem velkommen på, til den tid, det tager at løse deres problem, påvirker, hvordan de opfatter din service i særdeleshed og din virksomhed i almindelighed. Effektiv køstyring og smart brug af chat giver dig mulighed for at tilbyde ægte kundesupport, der gør en forskel og bliver værdsat. At afbalancere sikkerhedskrav med hurtig problemløsning er en anden ting, man skal huske på, når man opretter processer for support.

Det kan virke af meget, men fordelene ved at yde fremragende kundeservice er tydelige. Ved at reducere friktionen i dine kundemøder får du en klar fordel i forhold til dine konkurrenter og får kunderne til at vende tilbage til dig igen og igen.

Kom i gang med Telavox i dag!

Tal med en af vores eksperter, eller køb nu, og oplev ubegrænsede erhvervsopkald.