Vi har alle været i situationer, hvor vi har ventet på en virksomheds kundeservice. Det kan være, når du står i kø i supermarkedet eller venter på, at de skal tage dit opkald.
Men hvordan påvirker ventetiden dine kunders opfattelse af din virksomhed og dine tjenester, og hvad kan du gøre for at tilbyde en bedre oplevelse?
Infografik

5 trin til at forbedre kundeoplevelsen
- Besvar kundeforespørgsler så hurtigt som muligt.
- Fortæl dem, hvor længe de skal vente på svar.
- Tilbyd at ringe tilbage til kunderne for at reducere ventetiden.
- Gør ventetiden mindre stressende ved at give nyttige oplysninger.
- Lyt til kunder, der har ventet længe og er frustrerede.
At give kunderne en positiv oplevelse – også når de venter – er nøglen til at fastholde dem og maksimere din indtjening. Alt fra den måde, du byder dem velkommen på, til den tid, det tager at løse deres problem, påvirker, hvordan de opfatter din service i særdeleshed og din virksomhed i almindelighed. Effektiv køstyring og smart brug af chat giver dig mulighed for at tilbyde ægte kundesupport, der gør en forskel og bliver værdsat. At afbalancere sikkerhedskrav med hurtig problemløsning er en anden ting, man skal huske på, når man opretter processer for support.
Det kan virke af meget, men fordelene ved at yde fremragende kundeservice er tydelige. Ved at reducere friktionen i dine kundemøder får du en klar fordel i forhold til dine konkurrenter og får kunderne til at vende tilbage til dig igen og igen.