"Vi får en masse værdifuld statistik fra Telavox, det er et værktøj, jeg bruger, når vi kigger på udgående og indgående opkald."
Martin Branzell
Head of Partners hos Krea
Om virksomheden
Krea hjælper virksomheder med at finde den rette finansiering. De arbejder med forskellige typer finansiering, primært virksomhedslån. Ud over lån til virksomheder tilbyder de også factoring (fakturakredit), virksomhedskredit, ejendomslån og leasing.
Martin Branzell er Head of Partners og startede en måned efter, at Krea blev etableret i december 2018. Sammen med Kreas Operations-team, som i dag består af seks personer i Sverige og én i Finland, er hans vigtigste opgave at sikre, at kunder, der ansøger, får så mange finansieringstilbud som muligt. Kreas partnere er primært banker, långivere og factoring-selskaber.

Udfordringen
Vigtigheden af personlig kontakt ved erhvervslån
Telefoni er særligt vigtig for Krea, da Martin og hans team lægger stor vægt på den personlige kontakt.
“At tage et erhvervslån er en stor beslutning for en virksomhed, uanset størrelse. I den situation er det vigtigt, at vi er nærværende. Selvom hele vores proces er enkel og digital, skal du stadig kunne mærke, at der er nogen i den anden ende – et menneske, der har styr på tingene, hvis du har spørgsmål.”
“Vi fungerer ofte som kontaktpersoner mellem kunder, der søger finansiering, og de partnere, der tilbyder den og det bliver til mange opkald. Erhvervsfinansiering er en jungle for mange. Det er svært at vide, hvad der gælder ved fakturabelåning, hvilken leasingvariant der passer, eller hvilken type afdrag du bør have. At være til stede og tilgængelig er afgørende.”

Vi valgte Telavox på grund af deres enkelthed og pris. Det var super nemt at tilføje nye brugere, telefonnumre og at bygge omstillingen.
Martin Branzell
Head of Partners hos Krea
Martin og hans team har som ambition at ringe til alle deres kunder. Det kan være op til 4 opkald pr. kunde, og i oktober 2023 modtog de over 1.000 henvendelser i Sverige og Finland. I alt bliver det over 4.000 opkald.
“Jeg gætter på, at det reelt er endnu mere, men ambitionen gælder alle kunder – at vise, at vi er til stede. Mail og sms er ikke personligt nok; det kræver et opkald for at skabe den rette, personlige kontakt.”

Løsningen
Nemt at skalere op med Telavox
Som en mindre virksomhed har Krea ikke tid til at have en medarbejder, der ordner alt i omstillingen.
“Med Telavox kan vi klare alting selv. Hvis vi skal ændre åbningstider, have en ny telefonsvarer, skifte licenser og så videre – så har vi kunnet gøre det. Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har ændret vores åbningstider for en dag, hvor hele virksomheden er væk, eller skiftet telefonsvarer på fem minutter, fordi vi har tilføjet en ny tjeneste – det er super enkelt.”
For en vækstende virksomhed som Krea, er det vigtigt at kunne skalere efter behov – også uden for landets grænser. I Finland har de startet et søsterselskab under brandet Kredita.
“Da vi kiggede efter en telefoniløsning, var der mange, der tilbød deres egen telefoni, men deres pakker var for omstændelige for os. Det blev oplagt for os at fortsætte med at udvide med Telavox.”
Med Telavox’ tilstedeværelse på det finske marked behøvede Krea/Kredita kun at tilføje en ny licens – præcis som at tilføje en ny person på det svenske marked.
“Det er afgørende at have telefoni på plads i Finland. Nogen skal være til stede, og derfor valgte vi Telavox på grund af deres Enkelthed og pris. Det var supernemt at tilføje nye brugere, telefonnumre og at bygge omstillingen. Åbningstider og opkaldsflow byggede vi helt selv i et superenkelt interface, og så var hele kommunikationen i gang.”

 
															