"Jeg sparer flere timer om måneden. Al køtid er stort set forsvundet."
Ackim Axelsson Canay
Service Delivery Manager
Om virksomheden
JLL (Jones Lang LaSalle) er verdensførende inden for ejendomsrådgivning. Virksomheden har en unik bredde i sin forretning og tilbyder blandt andet rådgivning ved køb og salg af ejendomme, hjælper ejendomsejere med at udleje lokaler, assisterer virksomheder med at finde nye lokaler samt giver lejerådgivning ved ændringer i lokaler. Kunderne spænder fra ejendomsejere og nystartede virksomheder til store globale virksomheder.
Løsningen
Men der fandtes en operatør, som havde det, Ackim og hans organisation var ude efter, og det var Telavox.
Passiv opkaldsoptagelse også for mobiltelefoner
“I modsætning til andre leverandører bruger Telavox passiv opkaldsoptagelse, som fungerer både på mobiltelefoner og fastnettelefoner.”
Onboardingen
Så snart JLL skrev kontrakt med Telavox, blev de tildelt en Project Manager: Kristian Ek.
“Kristian var meget venlig og har meget erfaring. Han tog turen op til os i Stockholm fra Göteborg. Den første opgave var at få alle selskaber til at samle sig i én telefoniløsning. Vi skulle have fuldt overblik over, hvornår de respektive basisaftaler udløb. Derefter jagtede vi operatører, fandt oplysninger om organisationer og telefonnumre og supplerede nummerserier. Det var ren detektivarbejde.”
“Jeg er stadig fascineret over strategien”
Før alt det praktiske gik i gang, fortæller Ackim, at der var meget teori og oplæring i det nye system, hvilket gjorde ham tryg.
“Jeg er stadig fascineret over strategien. Der lå en tanke bag hvert skridt. Vi gjorde det hele sammen – lavede planen og diskuterede, hvordan cloud-telefonien skulle sættes op. Jeg kunne tidligt danne mig en idé om, hvordan slutresultatet ville blive.”
Telavox’ Customer Success Manager Kristian fik også en arbejdsstation hos JLL i et par dage.
“Vi informerede medarbejderne i god tid og sendte SIM-kort ud. Kristian var til stede, og folk fik mulighed for at henvende sig direkte til ham, hvis de havde spørgsmål.”
Ackim Axelsson Canay, Service Delivery Manager hos JLL.
Ackim siger, at han indtil videre aldrig har oplevet samme personlige engagement fra nogen anden operatør. De andre operatører har han ikke haft nogen personlig kontakt med på den måde, og ventetiderne var lange.
“Man er én ud af tusind abonnenter, og det er frustrerende at sidde i en telefonkø eller andre køer, uanset om det er chat eller e-mail. Med den tidligere leverandør kunne jeg skulle vente i tyve minutter. Jeg har aldrig problemer med at få fat i Telavox. Jeg kan tælle på én hånd, hvor mange gange jeg har måttet vente mere end to minutter i løbet af disse år. Vores nuværende Customer Success Manager hedder Anders Bengtsson, og hvis han er optaget, er der altid backup. Jeg får indtryk af, at alle kender vores virksomhed godt.”
“Hvis jeg sammenligner telefonudgifterne mellem 2015 og 2017, er der stor forskel.”
Ackim Axelsson Canay
Service Delivery Manager hos JLL
Resultatet
Før Telavox var Ackim nødt til at ringe til kundesupporten for både store og små sager. Nu logger han blot ind i Telavox-appen, og det er klaret på et par minutter.
“Der var meget ventetid med vores tidligere operatør. Jeg var afhængig af dem for at foretage simple ændringer. Bare det at skifte SIM-kort var tidskrævende. Nu gør jeg det selv. Jeg sparer flere timer om måneden. Al ventetid er stort set helt forsvundet.”
Intuitiv app som alle forstår
Ackim synes, at brugervenlighed er alfa og omega. Han siger, at eftersom appen er så intuitiv og har et moderne brugerinterface, behøver ingen at være ekspert for at kunne navigere i systemet.
“Hvis jeg tager økonomiafdelingen som eksempel, kan de nemt håndtere fakturaerne.”
Og i platformen udfører han det meste selv.
“I platformen opretter jeg en ny bruger på et minut og har altid et lille lager med SIM-kort, så nye medarbejdere kan komme i gang med det samme. Hvis nogen har brug for at overføre et nummer, sender jeg bare en e-mail til Telavox. Telavox behøver ikke en masse blanketter, de accepterer min e-mailkorrespondance som legitim handling.”
Kan følge sager løbende
Ackim værdsætter, at han for eksempel kan følge en igangsat nummerflytning direkte i platformen.
“Jeg kan se, om det er blevet afvist eller godkendt og have alting klar på forhånd. Selvom selve nummerflytningen ikke er færdig, kan jeg tilføje nummeret i systemet og
https://blog.telavox.com/sv/enklare-administrera-licenser-pa-egen-handhttps://blog.telavox.com/sv/enklare-administrera-licenser-pa-egen-handGjort markanta besparing med TelavoxOpnået markante besparelser med TelavoxJLL har även gjort markanta besparingar sedan de bytte till Telavox.JLL har også opnået markante besparelser, siden de skiftede til Telavox.https://blog.telavox.com/sv/din-gamla-v%C3%A4xel-kostar-mer-%C3%A4n-du-trorhttps://blog.telavox.com/sv/din-gamla-v%C3%A4xel-kostar-mer-%C3%A4n-du-tror“Om jag jämför telefonikostnaderna mellan år 2015 och 2017 är det stor skillnad. Många ser telefonin som ett nödvändigt ont, så länge det funkar är det bra. Men för oss är telefonin ett viktigt verktyg som vi ställer krav på. Det kan vara svårt att hålla sig ajour på marknaden kring trender och kostnadseffektiva lösningar. Något man tyvärr kan förlora mycket på i slutändan, både i tid och i pengar. Med Telavox så tycker jag att det finns en bra balans och att det är modern lösning som hänger med i tiden.”“Hvis jeg sammenligner telefonudgifterne mellem 2015 og 2017, er der stor forskel. Mange ser telefoni som et nødvendigt onde – så længe det fungerer, er det godt. Men for os er telefoni et vigtigt værktøj, som vi stiller krav til. Det kan være svært at følge med på markedet omkring trends og omkostningseffektive løsninger. Noget, man desværre kan miste meget på i sidste ende, både i tid og penge. Med Telavox synes jeg, at der er en god balance, og at det er en moderne løsning, som følger med tiden.”“Jag känner mig utvald och hörd som kund”“Jeg føler mig prioriteret og hørt som kunde”När JLL bestämde sig för Telavox gick Ackim in med målbilden att det inte bara skulle handla om en leverantör utan en riktig samarbetspartner. Han tycker telefonin är en väldigt viktig del i den dagliga verksamheten och uppskattar att Telavox utvecklar allt själva.Da JLL besluttede sig for Telavox, gik Ackim ind med målsætningen om, at det ikke blot skulle handle om en leverandør, men om en rigtig samarbejdspartner. Han mener, at telefoni er en meget vigtig del af den daglige drift og værdsætter, at Telavox udvikler alting selv.“Telavox bjöd in till workshopen Utvecklare för en dag. Den gick ut på att vi kunder fick komma med förbättringsförslag. Mina idéer förverkligas och finns numera med i den slutgiltiga produkten. Jag får vara delaktig och är inte bara en i mängden. Därför känner jag mig utvald och hörd som kund.”“Telavox inviterede til workshoppen ‘Udvikler for en dag’. Den gik ud på, at vi kunder kunne komme med forbedringsforslag. Mine idéer blev realiseret og indgår nu i det endelige produkt. Jeg får mere med og er ikke bare én blandt mange. Derfor føler jeg mig værdsat og hørt som kunde.”jlljll
Opnået markante besparelser med Telavox
JLL har også opnået markante besparelser, siden de skiftede til Telavox.
“Hvis jeg sammenligner telefonudgifterne mellem 2015 og 2017, er der stor forskel. Mange ser telefoni som et nødvendigt onde – så længe det fungerer, er det godt. Men for os er telefoni et vigtigt værktøj, som vi stiller krav til. Det kan være svært at følge med på markedet omkring trends og omkostningseffektive løsninger. Noget, man desværre kan miste meget på i sidste ende, både i tid og penge. Med Telavox synes jeg, at der er en god balance, og at det er en moderne løsning, som følger med tiden.”
“Jeg føler mig prioriteret og hørt som kunde”
Da JLL besluttede sig for Telavox, gik Ackim ind med målsætningen om, at det ikke blot skulle handle om en leverandør, men om en rigtig samarbejdspartner. Han mener, at telefoni er en meget vigtig del af den daglige drift og værdsætter, at Telavox udvikler alting selv.
“Telavox inviterede til workshoppen ‘Udvikler for en dag’. Den gik ud på, at vi kunder kunne komme med forbedringsforslag. Mine idéer blev realiseret og indgår nu i det endelige produkt. Jeg får mere med og er ikke bare én blandt mange. Derfor føler jeg mig værdsat og hørt som kunde.”