Mere effektiv kommunikation med telefoni og omstillingsbord i Microsoft Teams

Sektioner

Kom i gang med Telavox i dag!

Tal med en af vores eksperter, eller køb nu, og oplev ubegrænsede erhvervsopkald.

Sådan får du mest muligt ud af Microsoft Teams ved at integrere med din telefoniløsning.

Introduktion

I dag er det ikke nok at have den nyeste teknologi eller de mest populære systemer for at drive en effektiv virksomhed. For at være en virkelig agil arbejdsplads er det i stedet nødvendigt at bygge sin virksomhed op omkring smarte arbejdsformer og metoder, der fremmer et smidigt samarbejde – både internt og eksternt. Et af de mest populære værktøjer til at opnå dette er Microsoft Teams. Men mange virksomheder udnytter ikke Teams’ fulde potentiale. I denne guide udforsker vi vigtigheden af samarbejde i nutidens organisationer og giver anbefalinger til, hvordan du kan opbygge hele din virksomheds kommunikation direkte i Teams – fra omstillingsbord og telefoni til videochat og CRM.

Smartphone og hånd med grafiske talebobler, der indikerer samtale.

Teams påvirker hele din organisation – få dem til at arbejde for dig

For mange virksomheder er Teams ikke bare endnu et it-system, hvor man kan organisere sine filer i en smart mappestruktur eller holde videomøder med sine kolleger. Snarere er brugen af Teams noget, der ligger til grund for alle de opgaver, man udfører. Teams bruges hele arbejdsdagen, fra chatbeskeder til mødeplanlægning. Det er et sted for alle de værktøjer og systemer, som din organisation har brug for på daglig basis. I betragtning af hvor meget det bruges, er det vigtigt, at du får mest muligt ud af platformen. En af de bedste måder at gøre det på er at integrere med andre værktøjer.

Integrationer til alt, hvad du har brug for – fra telefoni til statistik

Det er blevet sagt før, og det tåler at blive gentaget: Arbejdet er ikke længere et fysisk sted, men en opgave. I dag arbejder vi når som helst og hvor som helst – og alt, hvad der kan fremme denne moderne måde at arbejde på, er en mulighed, vi gerne vil udnytte. Teams har den unikke fordel, at det er et enkelt værktøj, som samler andre systemer under sin egen paraply – fra CRM-systemer til chatbots og almindelig telefoni. Teams kan i dag integreres med over 300 programmer og apps, og antallet vokser hele tiden. Når det gælder kommunikation, er der ikke noget bedre valg end at integrere Teams med din telefoni- og PBX-løsning.

 

Illustration af en mand med en pære over hovedet og et Microsoft Teams-ikon i hånden. Tekst: 300. Teams kan nu integreres med 300 programmer og apps, og antallet vokser hele tiden.

Telefoni og PBX i teams – sådan fungerer det

Uanset om du arbejder ved en computer eller har brug for at deltage i et konferenceopkald på farten via din mobiltelefon, er et smart telefonisystem nøglen til effektiv kommunikation for næsten alle virksomheder. Hvis din organisation allerede bruger Teams, kan det virke unødigt kompliceret at tilføje endnu en kommunikationsløsning. Men det vigtige her er at bruge telefoni, der kan integreres med Teams. Med Telavox’ løsning får du adgang til din PBX direkte i Teams. På den måde kan du foretage og omstille opkald i en enkelt grænseflade uden at skulle forlade Teams.

Telefoni i Teams – eksempler på, hvad der er inkluderet

  • Synkroniseret tilgængelighed. Din tilgængelighed er synkroniseret på hver platform. Sidder du i møde? Du bliver automatisk logget ud af supportkøer. I et opkald? Din status i Microsoft Teams opdateres i overensstemmelse hermed.
  • Samlede kontakter. Alle dine kontakter trækkes direkte fra Outlook, så du kan ringe direkte til dem på deres mobil eller fastnet – uanset om de bruger Teams eller ej.
  • Opkalds-ID. Du bestemmer selv, hvilket nummer der vises, når du ringer – det faste kontornummer, mobilnummeret eller omstillingsnummeret.
  • Nye opkaldsnotifikationer: Besvar opkald direkte i Teams, når de ringer, eller viderestil opkald til dit fastnet- eller mobilnummer.

Sømløs kommunikation

Med telefoni og omstillingsbord samlet på ét sted letter du både den interne kommunikation mellem medarbejderne og for de dele af din virksomhed, der har daglig ekstern kundekontakt. Din kundeservice eller supportafdeling behøver ikke længere at navigere gennem forskellige systemer for at finde svar på spørgsmål og tage imod opkald, for eksempel. I stedet kan de udføre alt deres arbejde direkte i Teams, og dine kontakter er samlet ét sted. Med den naturlige forbindelse mellem jeres telefoni og CRM er det f.eks. også hurtigt og nemt at få en persons kontaktkort frem direkte i opkaldet – hvor I kan se, hvilken tidligere kommunikation vedkommende har haft med jer. At Teams tilbyder integration af flere forskellige værktøjer ud over telefoni og omstillingsbord betyder også, at du nemt kan få adgang til din e-mail, eventuelle analyseværktøjer eller sagsbehandlingssystem på ét sted – alt sammen, mens du er i gang med et opkald. At skifte mellem browserfaner og programvinduer hører fortiden til, når al din kommunikation håndteres direkte i Teams.

Statistik og data direkte i Teams

Med din telefoni og PBX i Teams kan du også bruge analytiske værktøjer til at få et komplet overblik over din performance. På den måde kan du nemt få statistikker fra din telefoniløsning til at analysere statistikker som f.eks. opkaldsvarighed og køtider. Gennem indsigt i, hvordan Teams og din telefoni bruges, kan du arbejde mere proaktivt. Det kan være for at se, hvornår du har brug for at øge antallet af agenter eller bruge chatten i Teams til at handle, når du ser skiftende opkaldsmønstre.

4 fordele ved at forbinde Teams med din telefoni

Ved at integrere din telefoni og dit omstillingsbord med Teams udvider du mulighederne for at være mere effektiv i din interaktion med både kunder og kolleger. Ikke at skulle forholde sig til forskellige systemer, grænseflader, brugerprofiler og loginoplysninger er kun en lille del af det, der er godt ved Teams – her er fire andre fordele! Med konstant adgang til det samme miljø og direkte kontakt med alle, du har brug for, bliver barriererne for effektiv kommunikation simpelthen minimeret. Samarbejde, helt enkelt!

Telavox i teams

Hos Telavox arbejder vi hele tiden på at udvikle integrationen af vores telefoni- og PBX-løsning med Teams. Vi har en solid viden om og forståelse for, hvad markedet kræver, og hvad vores kunder har brug for. Kontakt os for mere information om integrationen.

Kom i gang med Telavox i dag!

Tal med en af vores eksperter, eller køb nu, og oplev ubegrænsede erhvervsopkald.