Oplev vores AI-receptionist. Altid tilgængelig for dine kunder.

AniCura reducerede sine telefoniomkostninger med 30 procent ved at skifte til skyen

AniCura

Tilbyder professionel pleje gennem bæredygtige dyrehospitaler.

Steder

350 veterinærklinikker i Europa.

Antal medarbejdere

7 500

Kunder siden

2018

"Vi sparede en masse tid, fordi jeg ikke behøvede at køre projekterne. Det har Telavox taget sig af."

Ulf Ståhl

IT-chef hos AniCura

Om virksomheden

AniCura er en familie af fremtrædende dyrehospitaler og klinikker specialiseret i kæledyr. Virksomheden blev født ud af ideen om at skabe bedre dyresundhedspleje med fælles ressourcer og blev grundlagt i 2011 som den første sammenlægning af dyrehospitaler i Norden. Inden for virksomheden tilbydes et stort udvalg af medicinske og kirurgiske tjenester.

I Europa findes 350 dyreklinikker og dyrehospitaler, som skaber tryghed for dyreejere gennem høj tilgængelighed og patientsikkerhed. Virksomhedens 7.500 passionerede medarbejdere tager sig hvert år af tre millioner patienter.

Udfordringen

AniCura er et imponerende koncern spredt på 45 forskellige steder – fra Sundsvall i nord til Malmö i syd. I 2017 gennemførte de et IT-projekt, hvor målet blandt andet var, at modtagelserne i højere grad skulle kunne samarbejde mere effektivt.

“Vores vision er at kunne hjælpe hinanden mellem regionerne. Har vi specialister tilgængelige i en region, men ikke i en anden, skal vi nemt kunne henvise dertil”, siger Ulf Ståhl, IT-chef hos AniCura.

Forskellige skifteløsninger i hver region

AniCura havde stort set forskellige telefoniløsninger i hver region. Under projektet bad de både store og små klinikker om at udarbejde en kravspecifikation.

“Vores mål var, at alle skulle samles under én løsning. Dette letter samarbejdet mellem klinikkerne og er mere økonomisk fordelagtigt.” siger Ulf.

Ulf Ståhl, IT-chef hos AniCura.

Ulf Ståhl, IT-chef hos AniCura, siger, at han har kunnet overdrage en stor del af det operationelle arbejde til Telavox, så han kan fokusere på kerneforretningen og det strategiske arbejde. Fotograf: Daniel Nilsson

Sammenlignet med mange telefoniudbydere

Inden den store plan kunne iværksættes, foretog AniCura en avanceret evaluering af forskellige telefonileverandører. De havde nogle krav: Findes der integrationsmuligheder til andre systemer? Hvordan er interfacet? Er appen intuitiv og brugervenlig?

“AniCura lagde også stor vægt på leverandørens engagement under processen – var de tilgængelige? Og hvilken tilgang og strategi havde leverandøren, når det kom til implementering og uddannelse i systemet? Det var et vigtigt kriterium at få støtte under overgangen”, siger Ulf.

Det mest essentielle for Ulf var, at leveringen skulle forløbe så smertefrit som muligt.

“Det skaber en trygghedsfølelse for de ansatte. Telefonien skal fungere, når bekymrede dyreejere ringer til os. Og første indtryk er afgørende”

Store besparelser ved at skifte til cloud exchange

Efter AniCuras leverandørevaluering faldt valget på en, som skilte sig ud.

“Vi udarbejdede tre typesager, både små og store klinikker, og undersøgte, hvor meget de ringede og så videre. Vi kiggede på omkostningerne for at opgradere de gamle løsninger med nyt udstyr og cloudtjenester. Men vi valgte til sidst Telavox, som var bedst prismæssigt. Vi så en stor besparelse i at skifte op til skyen, og Telavox’ løsning gav mest for pengene”, siger Ulf.

 

Dyrlæge trøster hund iført halsbånd.
Fotograf: Jonatan Fernström

Løsningen

Ulf er meget tilfreds med arbejdsprocessen fra gamle telefonisystemer til cloudbaserede tjenester.

“Omstillinger er altid besværlige for mennesker, selvom det gamle ikke er perfekt, ved man i det mindste, hvordan det fungerer. Vi har fået meget hjælp og støtte fra Telavox. De uddannede vores medarbejdere i systemet, og hvis nogen har ønsket gentagelse, har det aldrig været noget problem”, siger Ulf.

Dyrlæge undersøger en kat
Fotograf: Jonatan Fernström

Proaktiv og engageret leverandør

Ulf siger, at projektet havde været massivt, hvis ikke Telavox havde haft så proaktive og engagerede projektledere og sælgere, som sørgede for, at alle fik, hvad de havde brug for – mobiltelefoner eller endda softphones? Hvilke tekniske løsninger passer til den respektive klinik? Hvordan ser wifi-netværket ud?

“Vi har sparet meget tid, da jeg ikke har behøvet at være drivende i projekterne. Det har Telavox klaret. Vi har i stedet kunnet beskæftige os med strategi og være dygtige bestillere. Alle 45 klinikker skulle kontaktes og blive onboardet. Vi kunne bare sige til vores projektleder, Morgan Arnhed, at nu er det tid til Södertälje. Så ringede han til kliniklederen, stillede de rigtige spørgsmål og rapporterede tilbage til os”, siger Ulf.

 

Resultatet

Siden AniCura skiftede til Telavox, siger Ulf, at de har sparet betydelige summer penge og tid.

“Jeg estimerer, at vi har reduceret vores telefonudgifter med cirka 30 procent”, konstaterer Ulf.

Der er ingen mellemmænd

Ulf værdsætter, at Telavox udvikler alt selv og derfor kan være mere fleksible over for kunderne.

“Det er fantastisk, at vi kan have en dialog med selve udføreren uden nogen mellemmænd. Da jeg besøgte Telavox, fik jeg lov til at tale direkte med udviklingsafdelingen. Integrationsmuligheden er vigtig for os. For eksempel at kunne integrere mod vores journalsystemer med Telavox-appen. I øjeblikket har vi ikke nogen specialbyggede integrationer, men jeg ved, at det er muligt”, siger Ulf.

Af deres personlige projektleder får de også tips om, hvordan man kan imødekomme kundernes behov.

“Jeg havde en diskussion med vores projektleder, Morgan. Hvordan vi kan bruge statistikværktøjet til at planlægge bemanding? Er der mange opkald under en lang weekend? Hvor lange er opkaldene? Al denne data bruger vi, så vi har det rigtige antal medarbejdere til stede, som kan møde vores kunders behov”, siger Ulf.

Sparede både penge og tid

Ulf kan varmt anbefale Telavox til andre virksomheder.

“Vi er meget tilfredse. Vi har fået en skræddersyet løsning efter vores krav. Da vi sammenlignede leverandører, var Telavox en meget mindre investering. Ikke kun i kroner og øre, men også i tid og anstrengelse. Innovationskraften er imponerende, og der findes en åben grænseflade med stort potentiale. Desuden er Telavox engageret i vores forretning og ønsker, at vi skal spare så mange penge som muligt gennem fleksible aftaler med mere.”

Morgan Arnhed

Morgan Arnhed, projektleder hos Telavox

“Hele AniCura-projektet har været meget spændende og frem for alt udfordrende fra dag ét. Efter en relativt lang proces med mange klinikker og start-ups er det utroligt tilfredsstillende at se, at hele AniCura er samlet under én og samme løsning. Alle de hospitaler, klinikker og kontaktpersoner, jeg har været i kontakt med, har været ekstremt engagerede og begejstrede for endelig at få en samlet cloud exchange. Og nu er det endelig en realitet, og det gør mig ekstremt glad, fordi jeg ved, at det vil gøre livet meget lettere for AniCuras medarbejdere.”

Flyt din telefoni til os i dag

Er du klar til at arbejde smartere? Køb vores tjenester direkte, eller kontakt os for en personlig demo.