Sådan får du mest muligt ud af din telefoniløsning til detailhandlen

Sektioner

Flyt din telefoni til os i dag

Behold dine tal, så hjælper vi dig med flytningen og kommer i gang med det samme.

Detailmarkedet har oplevet mange forandringer i løbet af det seneste årti. Udviklingen af e-handel har ændret den måde, virksomheder arbejder på, og tilpasning til et nyt digitalt landskab er afgørende for, at din virksomhed kan trives. Brug af digitale værktøjer som UCaaS (Unified Communication as a Service) er en god måde at differentiere din virksomhed fra dine konkurrenter på.

Detaillandskabet har ændret sig markant i løbet af det seneste årti. Behovet for at være til stede både online og offline via butikker er steget enormt og har derfor stillet krav til, hvordan og i hvilke kanaler vi skal reagere på vores kunder. Hvordan sikrer vi, at vi holder styr på, om den enkelte kunde har kontaktet os via butik, e-mail, telefon eller chat? Eller måske en kombination? Har vi styr på alle flows?

Det er her, Unified Communications as a Service (UCaaS) kommer ind i billedet. Når du ser vores service blive brugt i detailbranchen, kan du se, at det er en model, der giver klare forbedringer i både mere effektiv administration for jer selv, men også en mere relevant og kontrolleret kundeservice.

Læs mere: Se, hvordan Telavox’ platform hjælper detailhandlere med at nå deres fulde potentiale

Med vores løsning får dine kunder en skræddersyet oplevelse

Nutidens kunder vil ikke bare have lavere priser – de vil også have tilfredsstillende indkøbsoplevelser. De vil føle sig vigtige for butikken og forventer personlig opmærksomhed. UCaaS gør dette muligt, både ved at forenkle processerne og tilpasse dem til detailmiljøet og ved at levere innovative løsninger, der giver præcis den oplevelse, som kunderne er på udkig efter.

Den lydhørhed og tilgængelighed, som UCaaS giver, fører også til bedre service og oplevelse for kunderne, samtidig med at den reducerer stress og risikoen for irritation. Men UCaaS handler om så meget mere end at bruge mobile enheder.

UCaaS og geografisk spredte eller mobile teams

For mange detailhandlere skal personalet være mobilt. Med infrastrukturen i skyen kan UCaaS sætte geografisk spredte teams i kontakt med kunder, butikspersonale og supportcentre. Det fører til hurtig service og problemfri omstilling for kunderne, og instruktioner og information kan sendes fra ledere til folk i marken og omvendt.

Via Telavox kan dine kunder nemt blive dirigeret direkte til den person, der er bedst egnet til at svare. Et eksempel kunne være automatisk at dirigere det indgående opkald til din ansvarlige KAM. Detailhandlere, der allerede bruger UCaaS, siger, at de oplever forbedret kommunikation og reducerede telefoniomkostninger samt betydelige tidsbesparelser i form af mere effektiv fakturahåndtering og en brugervenlig administrationsoplevelse.

Læs mere om, hvordan du opnår bedre unified communications med et cloudbaseret omstillingsbord.

Integrationer giver en sammenhængende kunderejse

Når du integrerer din UCaaS-løsning med en kontaktcenterløsning (såsom Zendesk, Salesforce, Freshdesk eller Dynamics), behøver kunderne ikke at svare på de samme spørgsmål for hver ny person, de taler med, hvilket alle sætter pris på og sparer en masse tid.

Medarbejdere, der har adgang til avancerede værktøjer, som forenkler deres arbejde, er mere produktive og proaktive – hvilket igen fører til øget motivation og bedre moral. Leg med tanken om at kunne se alle kundeinteraktioner i en enkelt grænseflade, uanset hvilken kanal dine kunder har forsøgt at nå dig igennem. Tilføj så, at du i samme interface kan se statistikker og linke opkaldene til en kollega efter eget valg.

Programmerbarhed hjælper med at forvandle kundeoplevelsen fra ‘god’ til ‘fantastisk’

En god måde at imponere dine kunder på er at sørge for, at deres oplevelse er i top, hvis de nogensinde får brug for at kontakte dig. En måde at gøre det på er at bruge programmerbarhed i dit telefonanlæg. Kort sagt betyder programmerbarhed, at man inkluderer elementer som tastaturindgange og API-forbindelser for at give agenten så mange oplysninger som muligt om den, der ringer op.

Du kan f.eks. afspille en forudindspillet besked, hvor du beder den, der ringer, om at indtaste sit ordrenummer på telefonens tastatur. Systemet kan derefter automatisk tjekke ordrestatus på din e-handelsplatform og derefter afspille en anden forudindspillet besked for at give den, der ringer op, besked om, at deres ordre er klar til levering.

Det betyder, at din kunde får et klart svar med det samme, så dine agenter kan fokusere på komplekse supportanmodninger, der kræver mere opmærksomhed.

UCaaS og planlægning

Hvis din virksomhed er af den større slags, har du sikkert mange ansatte. Det betyder også planlægning, som tager en masse værdifuld tid. I tilfælde af ferie og fravær skal vagterne omfordeles, hvilket også er udfordrende og tidskrævende.

Ofte skal flere chefer holde styr på ændringer i arbejdsplanerne i sidste øjeblik, men med UCaaS med mobil tilstedeværelse ved alle, hvem der arbejder, og hvem der er til rådighed. Kolleger kan nemt viderestille telefonopkald og hjælpe hinanden, når de er underbemandede. Når UCaaS bruges rigtigt, kan det reducere stress for både medarbejdere og ledelse.

Unified Communications forbedrer onboarding og træningsmuligheder

Nye medarbejdere har naturligvis brug for onboarding, men ledere har ikke altid tid til det. I detailhandlen er det almindeligt, at nye medarbejdere klager over manglende oplæring, før de forventes at klare sig selv.

Det er endnu sværere i miljøer, hvor alt skal gå hurtigt, folk arbejder på forskellige skift og måske ikke er på plads på samme tid som de nye. UCaaS kan hjælpe med at løse dette med omfattende telefon- og videokonferencefunktioner. Videoer og dokumenter kan også deles med UCaaS, så nye medarbejdere kan se og læse op på vigtige oplysninger for at gøre deres bedste arbejde eller repetere processer, når hukommelsen svigter.

Læs mere: Succesfuld digital onboarding med Ewa Thylén hos Tillväxtverket

Hvad skal man lave på helligdage og i ferier?

Personalebehovet i detailsektoren er ofte sæsonbetonet. Planlægningen skal ske flere uger og nogle gange måneder i forvejen. Med UCaaS kan du strømline processen og implementere tidsplanen meget hurtigere. Takket være analyser og lagrede data fra statistiske værktøjer i din UCaaS-løsning kan du forbedre beslutningsprocessen og nemt foretage justeringer, på ét sted eller flere på én gang.

Detailhandlere anerkender i stigende grad UCaaS som en bæredygtig digital løsning til både vækst og succes. Det er en ekstremt tilpasningsdygtig og fleksibel løsning, der opfylder flere forretningsbehov på flere niveauer og giver ejere, ledelse og medarbejdere værktøjerne til at møde fremtidige udfordringer. Læs mere om, hvordan du opstiller et budget for UCaaS.

For dem, der gerne vil vide mere om UCaaS i andre brancher:

Kom i gang med Telavox i dag!

Tal med en af vores eksperter, eller køb nu, og oplev ubegrænsede erhvervsopkald.