Oplev vores AI-receptionist. Altid tilgængelig for dine kunder.

Telavox styrker Abus' samarbejde i Norden

ABUS Nordic

Leverer sikkerhedsløsninger til privatpersoner og virksomheder i Norden.

Steder

Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Antal medarbejdere

80+

Kunder siden

2022

"Vi ledte efter en løsning, der kunne dække hele vores nordiske organisation - Telavox var den eneste, der kunne!"

Ole Eghøj

Intern IT-konsulent, ABUS

Om virksomheden

 

Billedet viser en moderne kontorbygning med store glasvinduer og en mørk facade, fremhævet med blå detaljer. Foran indgangen står to store krukker med planter og et picnicbord, omgivet af grønne buske under en klar blå himmel.

Mange kender navnet Abus fra hverdagen, hvad enten det er på vores cykelhjelme, låse eller tilbehør til børnesikkerhed, men også avanceret videoovervågning og alarmsystemer. Abus har forsynet folk, virksomheder og cyklister med sikkerhedsløsninger siden 1924 og på den måde gjort vores liv lidt sikrere.

Abus Nordic er aktive i Sverige, Danmark, Norge og Finland og har over 80 medarbejdere på kontorer i disse lande.

Udfordringen

Ole Eghøj er intern IT-konsulent hos Abus Nordic og arbejder i den afdeling, der, som han selv siger, håndterer alt, der er eldrivet, såsom lyd og video, IT eller telefoni.

Ole, Abus Nordic

Ole Eghøj, intern IT-konsulent hos Abus Nordic.

Abus Nordic ledte efter en samlet kommunikationsløsning, der kunne imødekomme behovene fra deres nordiske organisation med over 80 medarbejdere. Samtidig ønskede kollegaer i forskellige lande at kunne administrere deres egne netværk lokalt.

– Vi havde brug for at samle alle kollegaer i samme løsning, så vi kunne se, hvem der var tilgængelig, og nemt viderestille opkald. Det kunne vi ikke gøre med vores tidligere kommunikationsløsning.

Ole fik til opgave at finde en ny telefoniløsning og tjekkede flere forskellige leverandører, men fandt ingen, som han følte fungerede for dem. På det tidspunkt havde Ole ikke hørt om Telavox.

– Så ringede “den irriterende sælger” og sagde, at vi burde snakke, og det gjorde vi.

Løsningen

Abus havde allerede listet deres interne krav inden mødet med Telavox.

– Jeg vidste, hvad jeg ville have, og vi havde mange krav. Det var en proces for at se, om det var den rigtige løsning, og om Telavox var den rigtige, for eksempel om vi kunne få den dækning, vi ønskede.

Nærbillede af en Abus Rock hængelås.

En fælles løsning for hele Norden

– En afgørende ting var, at vi med Telavox kunne aktivere løsningen for hele vores organisation i Norden med en enkelt cloud-omstilling. Faktisk var det hele tanken med skiftet, og derfor blev det Telavox.

Telavox’ omstillingsløsning samler Abus’ kommunikation på tværs af landegrænserne. Nu er det nemt for kolleger at se, hvornår andre er tilgængelige, viderestille opkald og chatte med hinanden.

– Vi ledte efter en løsning, der kunne dække hele vores nordiske organisation – Telavox var den eneste, der kunne det!

Et netværk, der dækker hele Norden

I de lande, hvor Abus opererer, bruger de forskellige netværksleverandører. De ønskede at fortsætte med disse for at få den bedst mulige dækning i både bymiljøer og på landet. Det var vigtigt for dem at kunne fortsætte med at bruge disse, og det var noget, Telavox kunne ordne.

– En anden vigtig fordel er, at kolleger i hvert land kunne beholde den leverandør, som de vidste kunne tilbyde god dækning.

Brugerne har kontrollen

– “Vi har set mange forbedringer, siden vi skiftede til Telavox”, siger Ole.

Ole bemærker, at brugerne har langt større kontrol og fleksibilitet sammenlignet med den tidligere telefoniløsning.

– “Nu kan vi give vores brugere mere spillerum, så de kan indstille deres egne åbningstider, telefonsvarer og andet. Det er fedt”.

 

En port, der er låst med wire og hængelås. Touch it, lock opens! A fingerprint is all it takes to open your ABUS Touch™ 57 padlock. Quick, convenient and safe.

Det er helt klart ideelt at kunne se, hvem der er tilgængelig, viderestille opkald og chatte med kolleger over hele Norden.

Ole Eghøj

Intern IT-konsulent, ABUS

Resultatet

– Den nye omstillingsløsning gør, at vi kan samarbejde mellem vores nordiske lande på et helt nyt niveau. Grænsefladen er meget brugervenlig og har givet os meget mere frihed og fleksibilitet.

Ole siger også, at onboarding og support er gået glat.

– Nu har vi brugt løsningen i et halvt år, og vi har ikke fortrudt noget. Hvis vi havde nogle problemer under opstarten, var det bare at tale med vores kontakt hos Telavox, som løste det hurtigt.

– Det bedste ved Telavox er, at det er en løsning, der opfylder vores behov. Det er fantastisk, og jeg er meget tilfreds, siger Ole.

Flyt din telefoni til os i dag

Er du klar til at arbejde smartere? Køb vores tjenester direkte, eller kontakt os for en personlig demo.