"Vi introducerede en ny virksomhed på børsen, og de var begejstrede for, hvor godt det hele var gået - selv dem, der var kritiske over for forandringen, var positive."
Veronica Johansson, ansvarlig for PBX og applikationer hos Persson Invest
Om virksomheden
Persson Invest er en koncern med 1.300 medarbejdere i Sverige. Virksomheden blev grundlagt i 1932 og har syv forretningsområder: personbiler, økonomi, ejendomme, skovbrug, savværk, lastbiler og busser samt produktion af vedvarende energi.
Udfordringen
Det er aldrig let at skifte en PBX eller kommunikationsløsning, når man har over tusind medarbejdere. Man ved, hvad man har, men ikke hvad man får. Men Persson Invest-koncernen var nået til et punkt, hvor det simpelthen ikke var muligt at fortsætte med en forældet løsning.
“Vores gamle PBX-løsning var uhåndterlig. Det var ikke holdbart at sidde med hardware, der drillede, så snart noget skulle ændres. Vi var på udkig efter noget enkelt og fleksibelt,” siger Veronica Johansson, ansvarlig for PBX og applikationer i koncernen.
Løsningen
Fleksibilitet var afgørende ved valget af ny PBX-tjeneste
Netop fleksibiliteten var det, der gjorde, at valget endte på Telavox.
“Det, der afgjorde det, var, at Telavox er en så fleksibel tjeneste. Du kan nemt administrere PBX’en selv.”
Fleksibilitet og brugervenlighed var nøgleordene, men også at man skulle kunne håndtere hele systemet uden ekstern indblanding. Det var særligt vigtigt, da løsningen skulle bruges af hele 1.300 medarbejdere.
En brugervenlig PBX-løsning
“Vi har en stor PBX. At kunne viderestille opkald nemt og med et klart overblik over, hvem der er tilgængelige, er enormt vigtigt. Telavox er brugervenlig at arbejde med og det stik modsatte af, hvordan det var tidligere.”

Persson Invest har oplevet en hel del forbedringer, siden de begyndte at bruge Telavox. Blandt andet har de bedre svarfrekvens og mulighed for at håndtere deres telefoni selv.
Resultatet
Højere svarprocent og styr på statistikken
Med Telavox er det nemt at skalere PBX’en og antallet af brugere op og ned, alt efter virksomhedens behov ændrer sig.
“Mange har fået en aha-oplevelse. Vi har brug for at kunne foretage hurtige ændringer. Telavox har virkelig været et løft for os. Vi ser også i statistikken, at kunderne får bedre svarprocent. Færre opkald sendes til PBX’en, hvilket indikerer, at de kommer det rette sted hen.”
Kigger på yderligere digitalisering
Den vellykkede implementering og øgede effektivitet med Telavox har fået Persson Invest-koncernen til at kigge på andre områder for deres digitalisering.
“Vi kigger lidt på kunstig intelligens for at se, hvordan det kan fungere, og hvordan vi skal effektivisere forskellige systemer. Det er en anden positiv ting ved Telavox – hos dem står døren åben for dem, der vil være med til at videreudvikle systemerne. Jeg synes, det er vigtigt at kunne påvirke. Det er der, man får den bedste effekt.”