"Jeg kan godt lide, at Telavox er kreativ og forsøger at finde den mest omkostningseffektive løsning."
Andreas Magnusson
IT-chef hos Proton Group
Om virksomheden
Proton Group er en privatejet industrikoncern med virksomheder i fire forretningsområder, hvor over 400 medarbejdere arbejder. Hovedkontoret ligger i Värnamo. Proton Group opererer inden for brancher som bilindustrien, belysning og belysningsløsninger til offentlige miljøer, maskinsikkerhed samt overfladebehandling til køretøjer, bygge- og maskinindustrien.
Udfordringen
Proton kæmpede med et forældet virksomhedstelefonsystem og havde brug for en mere effektiv løsning for at spare både tid og penge.
“Vi havde en ældre version, som var baseret på gammel teknologi og var desuden meget dyr. Vi var nødt til at opgradere for at følge med,” siger Andreas Magnusson, IT-chef hos Proton.
Så store fordele ved at skifte leverandør
Andreas har god erfaring med processen omkring telefoniindkøb fra tidligere erfaringer.
“Jeg så store fordele ved at skifte leverandør. Jeg har tidligere været med til at implementere telefoniløsninger med blandede resultater og har lært meget af det. Derfor vidste jeg, hvad vi ledte efter denne gang,” siger Andreas.
Han begyndte at afsøge markedet og indhentede tilbud fra de fleste store operatører samt Telavox.
“Mange operatører tilbyder i princippet den samme platform, som de køber fra en underleverandør. Så vi sammenlignede grundlæggende Telavox’ platform med Mitels, som de fleste andre tilbyder,” siger Andreas.

"Mange operatører tilbyder i princippet den samme platform, som de køber fra en underleverandør. Vi sammenlignede Telavox' platform med Mitels, som de fleste andre tilbyder."
Andreas Magnusson
IT-chef hos Proton Group
Løsningen
Proton valgte Telavox, som kunne tilbyde en prisværdig fleksibel totalløsning og en god pakke. Proton faldt for brugergrænsefladen og enkelheden i at håndtere platformen. De har også sparet tusindvis af kroner ved at skifte leverandør.
“Siden vi skiftede til Telavox, er vores telefoniudgifter faldet med 40 procent. Jeg kan godt lide, at Telavox er kreative og forsøger at finde den mest omkostningseffektive løsning for os. Alle i virksomheden har for eksempel ikke brug for smartphones. Omkring hundrede medarbejdere har kun brug for almindelige telefoner. Telavox presser ikke på for enhver pris, men tænker på, hvad kunden virkelig har behov for,” siger Andreas.
Det er muligt at trænge gennem bliktage
Proton opererer inden for fremstillingsindustrien og er spredt over ti forskellige anlæg. Bliktage er altid en udfordring inden for fremstillingsindustrien, hvor det er svært at få en velfungerende mobildækning.
“Her fik vi virkelig god støtte. Telavox implementerede mobilforstærkning i flere lokaler med hjælp fra et eksternt ekspertfirma. Dækningen er blevet meget bedre, men bliver aldrig helt perfekt. Men takket være hjælpen fungerer det godt nu,” siger Andreas.

Andreas Magnusson, IT-chef hos Proton Group, sætter pris på, at han som kunde har en stemme helt ind i Telavox’ udviklingsafdeling og har mulighed for at påvirke dem.
Resultatet
Andreas var meget tilfreds med Telavox’ onboarding. Proton havde forberedt sig godt og udarbejdet en IT-strategi, der beskrev alle trinene op til skyen.
“Vi fik stor støtte fra Telavox under hele overgangen. For den enkelte medarbejder var det bare at skifte abonnement. Andet trin var at lære at bruge appen, som er ekstrem brugervenlig,” siger Andreas.
Fik god støtte under hele onboardingen
Telavox var også fysisk til stede under dele af onboardingen for at støtte og sikre, at alt gik så gnidningsfrit som muligt.
“Vi fik hjælp til at opbygge menuindstillinger omkring den centrale cloudbaserede omstilling, som drastisk har reduceret det manuelle arbejde med at viderestille opkald,” siger Andreas.
Proton sætter også pris på Telavox’ support, hvor alle kunder får tildelt en personlig Customer Success Manager.
“Vi har en personlig Customer Success Manager, som altid giver hurtig og god service. Derudover føles supporten specialtilpasset efter netop vores behov. Vi kan spørge om alt muligt fra, hvordan man opsætter talebesked til hardware. Hardware er egentlig ikke Telavox’ område, men vi får alligevel støtte og gode tips om telefonmodeller,” siger Andreas.
Udvikler efter kundens behov
Andreas sætter pris på, at Telavox udvikler alt selv med hjælp fra en udviklingsafdeling på hundrede personer.
“Vi har fået lov til at deltage i møder med Telavox og haft mulighed for at komme med ønsker og feedback vedrørende appen. Nu vil vi for eksempel lave en AD-integration med Microsoft Azure. Det var et krav fra vores side at have en softwareleverandør, som kunne gøre det muligt at kommunikere med vores øvrige systemer,” siger Andreas.