"Det har gjort mig opmærksom på flowet i virksomheden, og hvordan det fungerer. Man kan se, hvilke muligheder der er for forbedringer."
Andreas Persson
IT-chef hos Dogman
Dogman kæmpede med en uoverskuelig og spredt telefoniløsning. De skiftede til Telavox og samlede dermed deres kundekommunikation – ikke kun for hele Norden, men også for Spanien. Her fortæller Dogmans IT-chef, hvordan skiftet har gjort det nemmere for virksomheden.
Om virksomheden
Andreas Persson er IT-chef hos Dogman og har været i virksomheden siden 2009. I løbet af sin tid har han arbejdet som lagerchef og som indkøber på kontoret. Siden 2020 har han haft ansvaret for IT. Andreas fortæller, at hans forskellige roller har hjulpet ham med at forstå virksomheden bedre.
“Det har gjort, at jeg har overblik over virksomhedens flow og hvordan det fungerer. Man kan se, hvor der er muligheder for forbedringer.”
Andreas Persson, IT-chef hos Dogman.
Udfordringen
En af de forbedringsmuligheder, som Andreas identificerede, var virksomhedens telefoni. Han så, at deres telefoni varierede fra land til land, hvilket krævede meget administration.
“Flere parter var involveret, og alting skulle synkroniseres. Det skabte meget ekstra arbejde, og problemerne tog tid at løse. Det var tungt at arbejde med. Vi ønskede en løsning, der var administrativt enkel. Da vi er til stede i flere lande, så vi fordelene ved at samle det hele under ét tag.”
Løsningen
Andreas blev kontaktet af Isak Söderlund Schulz og Oscar Schmiedtke Persson, sælgere hos Advisera.
“De lyttede til vores behov, og på den baggrund nåede vi frem til, at Telavox var den bedste løsning.”
Isak og Oscar har det primære supportansvar til Dogman.
“Dogman er en unik virksomhed, fordi de er til stede i flere lande, men har centraliseret deres IT-administration i Sverige. Det var vigtigt for dem at kunne håndtere alting fra ét og samme sted”, siger Isak.
Oscar så, at Dogman havde meget at vinde ved at skifte til Telavox.
“Ved at administrere alting fra ét system og ét land kan Dogman spare en hel del tid.”
Isak Söderlund Schulz og Oscar Schmiedtke Persson fra Advisera.
Kunsten at få hele Norden godt i gang
Før de kunne begynde at bruge Telavox’ løsning, måtte de gennemføre selve skiftet. Andreas beskriver onboardingen som omfattende.
“Mange numre skulle flyttes. Isak og Oscar var meget involveret i processen.”
Isak og Oskar tilføjede personligt de tusindvis af numre, der skulle flyttes til Dogmans system, og afholdt omstillingsworkshops, hvor de gennemgik afdelingernes forskellige strukturer.
“Vi skrev et manuskript til deres Telefonsvarer og sendte guides til, hvordan de skulle indspille talebeskeder for hver enkelt butik”, siger Isak.
Selve omstillingen er noget, som Dogman og Advisera har lagt stor fokus på, siger Andreas.
“Det er vigtigt, at kunderne ved, hvordan de skal komme igennem, når de ringer til en butik. Vi har for eksempel en tjeneste for pelstrimning, og her lægger vi det ind i knapvalgs-menuen: ‘Tryk 1 for at komme til den afdeling og tryk 2 for åbningstider.’ Det er meget nemt at håndtere i Telavox.”
"Telavox er utroligt brugervenligt, og man kan gøre så meget selv. Der er stor forskel på, hvordan det var dengang, og hvordan det er nu."
Andreas Persson
IT-chef hos Dogman
Resultatet
Som den med hovedansvaret for Dogmans IT og telefoni har Andreas begrænset tid. Nogle gange har han brug for hjælp og får så støtte fra Advisera.
“Skulle der være noget, man ikke ved, hvordan man skal gøre, har vi jo Advisera og Telavox’ supportside, som er let tilgængelig og tydelig. Supporten går meget hurtigere nu – det er et must for, at tingene fungerer.”
Vigtig støtte fra Advisera undervejs
Andreas forklarer, at Telavox har overgået hans forventninger, og at skiftet er blevet godt modtaget i organisationen. Meget af dette skyldes Adviseras engagement.
“Oscar og Isak gør et fantastisk godt stykke arbejde. Uden dem ville det have været svært. Deres engagement er altid i top, og de er meget kompetente. Det er vigtigt som kunde at få den hjælp.”
Markante forbedringer efter overgangen til Telavox
Andreas har mærket store forskelle i, hvordan han arbejder efter skiftet til Telavox’ løsning.
“Telavox er utroligt brugervenligt, og man kan gøre så meget selv. Det er enkelt og tydeligt. Man kan holde det simpelt, men der er mange muligheder i løsningen. Der er stor forskel på, hvordan det var dengang, og hvordan det er nu.”
“I dag kan jeg aktivere SIM-kort og andet selv. Det var ikke en mulighed med vores gamle leverandør. Vi har sparet tid og har en bedre platform nu. Det ville have været svært, hvis vi stadig havde haft den gamle telefoniløsning”, siger Andreas.
Som sælgere ser Isak og Oscar mange fordele ved Telavox.
“Det er rigtig sjovt at sælge Telavox – vi har et meget godt samarbejde med vores kontaktpersoner, Rickard Isberg og Nikola Zivanovic. Der findes ingen anden produkt på markedet som Telavox”, siger Isak.
“Når man sælger Telavox, føles det virkelig som at sælge en løsning. Og det er fantastisk at kunne løse en kundes problem”, siger Oscar.